بخش: بازاریابی

سنجش اثر بخشی تبلیغات 0

سنجش اثر بخشی تبلیغات

 مطالعه‌ی شعارهای تبلیغاتی شرکت‌ها و نام‌های تجاری قدرتمند، متوسط و ضعیف به این واقعیت منتج می‌شود که تعداد تبلیغ‌های ناکام بیش از تبلیغات موفق است. اکثر تبلیغات در بهترین حالت، تاثیر متوسطی داشته و...

مشتری کیست 0

مشتری کیست ؟

اصولاً مشتری کیست ؟  در بازاریابی، ما تمایل داریم تا لغات مشتری و مصرف کننده را به جای هم به کار ببریم. با این حال اگر بخواهيم‌ در معنى‌ لغات دقيق‌ شويم‌، مشتری و مصرف...

writhing official letter 0

نامه ، یادداشت و مکاتبات اداری و آداب آن

نامه ، یادداشت و مکاتبات اداری یکی از ابتدائی‌ترین اصول و جزئی از واحدهای آموزشی کارمندان و مدیران ادارات دولتی و غیر دولتی به خصوص برای استخدام است. هر نامه‌ای روش و سبک نگارش...

phone-in-jobs 0

آداب تماس تلفنی در کسب و کار

 دانستن و رعایت آداب تماس تلفنی در کسب و کار امری بسیار ضروری می‌نماید چرا که هنگام مکالمه‌ی تلفنی ارتباط شما تنها از طریق صدا انجام می‌گیرد. شما و مخاطبتان هنگام مکالمه‌ی تلفنی یکدیگر...

بازاریابی و ارزش‌ها 0

بازاریابی و ارزش‌ها

  سه مرحله در توسعه‌ی ارتباط بین بازاریابی و ارزش‌ها وجود دارد؛  الف- اولین مرحله زمانی است که بازاریابی و ارزش‌ها در مقابل یکدیگر قرار دارند و تمام توجه صرفاً به بازاریابی معطوف است....

راه‌های توزیع در بازار مصرفی 0

واسطه ها در سیستم بازاریابی

  همان طور که قبلاً گفته شد، واسطه ها در سیستم بازاریابی تشکیل‌دهنده‌ی کانال‌های توزیع و برای از بین بردن فاصله‌ی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ها هستند.   لزوم وجود واسطه ها در سیستم بازاریابی...

انتخاب بازار و روش بازاریابی 0

انتخاب بازار و روش بازاریابی

  بعد از تقسیم بازار، بازاریاب یا شرکت بازاریابی استراتژی خود را در انتخاب بازار و روش بازاریابی خود تعیین می‌نماید.   روش‌های انتخاب بازار و بازاریابی عبارتند از: الف- بازاریابی تمرکزی  ب- بازاریابی...

تقسیم بازار 0

تقسیم بازار

   همانطور که در بازاریابی و تعاریف اولیه‌ی آن گفته شد، تقسیم بازار (Market segmentation) عبارت است از تقسیم کردن یک بازار وسیع و ناهمانند بر بخش‌های کوچکتر به صورتی که بین بخش‌های همانند از...